Časté otázky



Ako zistím či je cestovná kancelária poistená?

Cestovná kancelária je povinná mať po celú dobu svojej činnosti uzatvorenú poistnú zmluvu pre prípad svojho úpadku. O uzavretí poistnej zmluvy je cestovná kancelária povinná informovať v svojom katalógu (tlačenom alebo na webových stránkach) a na požiadanie zákazníka predložiť poistnú zmluvu kedykoľvek pred uzavretím cestovnej zmluvy. Poistenie cestovnej kancelárie proti jej úpadku si môžete overiť u príslušnej poisťovne. Doklad o poistení je tiež neoddeliteľnou súčasťou cestovnej zmluvy.

Kedy vzniká nárok na plnenie zo strany poisťovne v prípade bankrotu cestovnej kancelárie?

Zákazníkovi cestovnej kancelárie vzniká právo na poistné plnenie, ak cestovná kancelária z dôvodu svojho úpadku
  • neposkytne dopravu z miesta pobytu v zahraničí do SR, ak je táto doprava súčasťou zájazdu - v tomto prípade poisťovňa poskytne plnenie zabezpečením dopravy z miesta pobytu späť do SR, vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do doby odchodu,
  • nevráti zaplatený preddavok alebo cenu zájazdu v prípade, že sa zájazd neuskutočnil - v tomto prípade má zákazník nárok na plnenie vo výške 30 až 100% z uhradenej čiastky v závislosti na výške dohodnutej poistnej sumy,
  • nevráti rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v prípade, že sa zájazd uskutočnil iba sčasti,
  • poistenie proti úpadku cestovnej kancelárie sa však nevzťahuje na jednotlivé služby (napr. letenky).

Môže poisťovňa odmietnuť, znížiť alebo oneskoriť plnenie?

Poisťovňa nie je oprávnená odmietnuť poistné plnenie alebo znížiť jeho výšku a to ani v prípade, ak sa dozvie po poistnej udalosti, že cestovná kancelária poskytla nepravdivé alebo neúplné podklady, ktoré boli pre uzavretie poistnej zmluvy podstatné. Poisťovňa je však v tomto prípade oprávnená domáhať sa náhrady škody na cestovnej kancelárii.

Aká je lehota na prihlásenie poistných nárokov?

Na prihlásenie poistných nárokov majú klienti lehotu 6 mesiacov, výplata náhrad nasleduje po tejto lehote.

Môže asociácia cestovných kancelárií vyriešiť reklamáciu zájazdu?

Zmluvný vzťah medzi zákazníkom a cestovnou kanceláriou sa riadi uzavretou cestovnou zmluvou. Reklamáciu je teda nutné vždy uplatniť priamo u cestovnej kancelárie. Asociácia nemá žiadne právne ani iné nástroje, aby do tohto procesu vstupovala alebo ho akýmkoľvek spôsobom riešila. Asociácia cestovných kancelárií naopak zastupuje a chráni práva cestovných kancelárií.


nejlevnejsidovolena.cz
300x264

960x100

300x264